domingo, fevereiro 12, 2012

Double Elite










Objetivo cumprido - Double Elite - no jogo original de 1984 :

Elite's open-ended game model, advanced game engine and revolutionary 3D graphics ensured that it was ported to virtually every contemporary home computer system, and earned it a place as a classic and a genre maker in gaming history.[1] Elite was a hugely influential game, serving as a model for more recent games such as Space Rogue, Eve Online, Freelancer, Jumpgate, Infinity: The Quest for Earth, Wing Commander: Privateer, the Escape Velocity series and the X series of space trading games.
According to Braben and Bell, Elite was inspired by a range of sources. Much of the game's content is derived from the Traveller tabletop role-playing game, including the default commander name of Jameson.[2] The developers also cite 2001: A Space Odyssey, Star Wars,Hitchhiker's Guide to the Galaxy and the original Battlestar Galactica as influences. Braben also cites the works of Larry Niven, Jerry Pournelle, Arthur C. Clarke, Robert L. Forward, Isaac Asimov and Orson Scott Card as influences.

e agora no Oolite. Também já finalizei a maioria das missões (expansion packs), só faltando Resistence Commander. Oolite é mais um caso de sucesso de software open source. As expansões criadas por usuários tornam o jogo cada vez melhor, e algumas reiventam o próprio jogo, como Assassin, Iron Raven e Resistance Commander.
Também já aprendi bastante sobre o sistema de scripts usados na implementação das missões e sobre a implementação da Artificial Inteligence no jogo. Já modifiquei algumas partes, e acho que agora me divirto bem mais nessas modificações que no próprio jogo, como o esquadrão de drones que eu criei.
Agora o objetivo de longo prazo é criar uma expansion pack para o Oolite.